BA (Hons) Pengiklanan dan Komunikasi Pemasaran Digital 3+0 dengan kerjasama Universiti Greenwich, UK

ID Kursus
(R3/0415/6/0044)(08/29)(A10439)
Kampus
Kolej SEGi Kuala Lumpur
Peringkat Pengajian
Ijazah Sarjana Muda
Institusi Penganugerahan
Universiti Greenwich, UK

Ijazah yang merangsang ini direka untuk membangunkan keupayaan anda untuk mengenal pasti arah aliran, memahami tingkah laku pengguna, dan mencipta kempen yang menarik perhatian. Modul mengenai cerapan pelanggan, pengurusan jenama dan media sosial memfokuskan pada pengetahuan sebenar, manakala taklimat daripada Institut Pemasaran Langsung dan Digital serta organisasi lain memberi anda pengalaman praktikal.

Kelebihan dan faedah utama Pengiklanan Greenwich BA (Hons) dan Komunikasi Pemasaran Digital:

Gabungan ketat teori pemasaran yang mantap dan amalan digital pengiklanan yang canggih
Subjek pemasaran kami mendapat kedudukan tertinggi di London secara keseluruhan (Panduan Universiti Lengkap 2019)
Ijazah ini diiktiraf oleh Chartered Institute of Marketing (CIM) dan Chartered Institute of Data and Marketing (IDM)
Menawarkan pengecualian daripada peperiksaan CIM dan IDM
Salah satu ijazah pertama seumpamanya di UK, dan unik di Malaysia

Dapatkan maklumat lanjut dengan memuat turun risalah atau memohon di bawah!

Syarat kemasukan

UEC dengan 5 kredit
STPM dengan Gred C dalam 2 mata pelajaran (untuk Perakaunan dan Kewangan, memerlukan Gred C+ dalam 2 mata pelajaran)
A-Level dengan lulus dalam 2 mata pelajaran
Matrikulasi / Asasi atau setaraf
SAM / AUSMAT dengan min ATAR 60
SKM Berkaitan Tahap 5
Diploma Berkaitan
MQA-APEL T6

Keperluan Tambahan

Credit in Maths at SPM / O-Level or equivalent and min. CGPA 2.50

Struktur program dan modul

Tahun 1

Principles and Practice of Marketing
Pengenalan kepada Pengiklanan
Financial Aspects of Marketing and PR
Pengenalan kepada Pemasaran Digital
Pemasaran Kandungan Kreatif
Pembangunan Peribadi dan Profesional
Pengurusan Jenama
Philosophy and Current Issues (Local and International Students)
Penghayatan Etika dan Peradaban (Local Students)
Bahasa Melayu Komunikasi 2 (Pelajar Antarabangsa)
Introduction to Economics for Business

Tahun 2

Research Methods (MET)
Pengurusan Pemasaran Global
Perancangan dan Pembelian Media
Pengurusan Kempen Pengiklanan
Integrated Marketing Communications Management
Creative Project
Customer Insight
Penyelidikan Pemasaran
Effective Listening /
Bahasa Kebangsaan A
Integriti dan Anti Rasuah
Marketing for Business Application
Financial Accounting for Business

Tahun 3

Social Marketing
Direct and Digital Marketing Strategy
Media Sosial dan Analitis
Critical Approaches to Advertising
Corporate Communications
Dissertation (MET)
Kokurikulum: Pemikiran Kelestarian

*Bagi pelajar Malaysia yang tidak mempunyai kepujian dalam SPM BM

Bantuan Kewangan / Pembiayaan

PTPTN
KWSP
HRDF
Ansuran Bulanan SEGi
Bayaran Permulaan yang Rendah
EduFlex

– Khas untuk pelajar dewasa, nikmati pinjaman Pendidikan dengan kadar serendah 4%!

Peluang kerjaya

Sebagai graduan dari bidang pemasaran, anda boleh menyumbang kepakaran anda dalam: pengurusan jualan, pengiklanan, perundingan dan penyelidikan pemasaran dan perunding penjenamaan.

Maklumat mengenai Akreditasi

Tarikh Pengambilan & Orientasi

Tahun 1-3 Pengambilan
14/1/2025
26/5/2025
15/9/2025
Tarikh Orientasi
13/1/2025
24/5/2025
13/9/2025
  Tahun 2 Pengambilan
Tarikh Orientasi